Veelgestelde vragen

Volledige route | Etapperonde
Indien u een volledige Pronkjewailpadroute heeft aangeschaft moet u deze ook selecteren in de wandelapp ook al wilt u een specifieke Etapperonde lopen. 

Toestemming cameragebruik mobiele telefoon
Om de stempelkaart in te kunnen scannen moet je de wandelapp toestemming gegeven voor cameragebruik van je mobiel.

  • Meestal vraagt de wandelapp bij opstarten toestemming voor cameragebruik. Activeer dit.
  • U kunt ook bij de instellingen van de wandelapp toestemming geven voor cameragebruik.

Wifi en/of mobiele data
Staat Wifi en/of mobiele data aan? Soms werkt inscannen alleen met Wifi.

Melding stempelkaart niet geregistreerd
Als de wandelapp deze melding geeft dan zijn de startkaart en stempelkaart niet goed gekoppeld (ingescand). Neem contact op met de organisatie.

Indien je jezelf niet ziet (als blauwe punt) op de route, dan ligt het voor de hand dat je de locatie(voorziening) cq je GPS niet geactiveerd!

  • Meestal vraagt de app bij opstarten na installatie om toestemming: locatie, camera, signalen toe te staan, dit moet je activeren (evt. app verwijderen en opnieuw installeren)
  • Je kunt ook bij instellingen (van de PW App) toestemming geven om locatie(voorziening), GPS in te schakelen. Verder kan het zijn dat je geen internet (3G of 4G), mobiele data hebt ingeschakeld.

Als een PW Stempelpost niet geopend is, dan hangt er (vaak) een stempelkastje met het PW Logo erop en daarin een stempel.

Als je de stempel(kast) niet onmiddellijk vindt, kijk dan in de PW App bij die locatie. Vaak staat daarin beschreven waar je de stempel(kast) kunt vinden.

Als er geen stempel(kast) te vinden is, maak dan een selfie met de PW App en noteer op de PW Stempelkaart: 'Selfie' en de datum.

Het klopt dat de App veel stroom gebruikt doordat hij uw locatie actief blijft volgen, zeker wanneer je continu op de App kijkt. De App wordt steeds bijgewerkt en dit soort zaken worden ook door ons aangepakt. Maar het hangt ook af van uw mobiel en de status van uw accu.

Als je de route een dag van te voren verkent of je zoomt flink uit op de route, dan zie je waar en wanneer je moet afslaan. Sluit het scherm vervolgens af, want vooral het scherm(licht) verbruikt veel stroom.

Tip: Gebruik niet tegelijkertijd veel verschillende app's tegelijk. Sluit andere App's die gebruiken stroom en geheugen gebruiken op de achtergrond. Te veel open App kunnen ervoor zorgen dat de PW App onder andere minder stabiel wordt, door minder capaciteit van het geheugen.

Soms doet de PW App het minder goed en zie je alleen een wit scherm, of laadt hij niet meer goed in. De oplossing is dan: Swipe (veeg) de App van je scherm, zodat hij niet meer actief is en start hem opnieuw weer op. Hij zal dan in vrijwel alle gevallen weer normaal functioneren.

Indien u niet de beschikking heeft over een smartphone wordt navigeren met de wandelapp lastig. U kunt uiteraard ook een ander gps-toestel gebruiken. Na inschrijving voor een Pronkjewailpadroute kunt u hiervoor een gpx- of kml-bestand downloaden op mijn.pronkjewailpad.nl.

Het gebeurt in gastvrij Groningen